hemma från SM

Då var man hemma från SM. Vår insatts i Sm var helt okej men räkte inte långt då vi fick bryta i spåret, trist var det då jag gärna ville få vara med hela tiden. Det som hände under spåret var att erik har spårat stundtals säkert rätt men mesta dels massa annat, sen så var det inget tryck i honom som det brukar vara. Jag kunde gå och hålla honom med en hand i linan, jag brukar behöva hålla linan med båda händer och gå lite bakåtlutat... Sen så förstog jag att det skulle bli svårt när han redan direkt efter upptags rutan tappade spåret men hittade detigen . Efter första pinnen så dröjde det långt förän han tappade det igen. Sen så tog det säkert 20min innan nästa pinne kom, och under sträckan mellan de två pinnarna vet jag inte om han varit i spåret eller följt andra spår. Så när han hittade andra pinnen lät jag honom spåra en bit till för att se ifall han var rätt, dock tappade han det igen och började snurra och leta efter det, jag valde då att bryta han för jag kände att detta ger inget och jag ville inte komma mer bort än vad jag var. Jag var redan rätt stressad över att vara halft vilse i en skog i värnamo. Som tur var så gick det för bi ett par en bit bort så jag sprang ikapp och bad de hjälpa mig ut till grusvägen där jag släpt på. Som tur var skulle de också dit så de var bara att haka på. Ibland är man väldigt glad när man möter personer när man spårar. Tur nog så fick jag börja med uppletande så jag fick i alla fall gjort något innan jag bröt. Uppletandet gick helt okej. Vi fick in 3 föremål och det sista hade vi otur med då han plockade in det 4 sek över tiden:/ domarna var hårda och drog på mycket så vi fick bara 6,75 och max betyg på tre föremål är 8. Efter uppletandet var det plats liggning och den gick helt åt helvete. Jag tyckte det var riktigt orättvis när jag och en hund till fick ligga under ett träd där tak kronan bara var 1,5m ovanför hundens huvud. Erik var redan stressad innan jag ens lagt han. Och väl under plats liggningen så reste han sig och la sig och under fjärde skottet skällde han. Ja jag har en skottberöd hund, men han är inte rädd för skotten utan han går snarare igång på skotten och stressar upp sig. När jag sedan hämta han var hans tassar indränkta i dreggel. Vi fick betygen 0-5. Den ena domarn var snäll. Spåret vet ni redan hur det gick. Så man kan säga att detta SM inte gick så bra men det är bara att ta nya tag och ladda om inför nästa år, för jag räknar med att vara med då också;) Trots att det inte gick så bra så är jag nu ändå nöjd med vår prestation, jag menar det är inte alla 15 åringar som tävlar bruks SM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0