U-SM

Igår kväll jag jag hem från U-SM som hållt på under tre dagar. Jag tävlade elit spår och resultatet blev en guldmedalj:D Erik har varit underbar att tävla under de två tävlingsdagarna som brukset va. Han va så glad och så posetiv. Han har aldrig gått så bra lydnand med mig som han gjorde under U-SM vilket resulterade i 255,5p. Så här såg våra betyg ut.
Frittfölj: 8, 8 Sega sättande och tränger i vänster svängarna, tappar i pos i språng march
Inkallning: 7, 8 kryper, lägger sig segt  och går ner i tempo
Framåtsändande: 8, 8 tappar pos i transporterna och lite för lång (håller dock inte med om att han var för lång han var precis innanför när jag ropade tillbaka han båda gångerna)
Kryp: 10,  9,5   snyggt! något långsam i höger vinkel.
Skall: 7,  8 svårt att hålla position, hoppar något och glest
Metallapport: 9,  9 snyggt omtag, bra tempo men tar omtag
Tungapport: 8, 8  DK, kampar lite och slaravar vid avslut.
Hopp över hinder: 10, 8,5 SNYGGT! Segt sättande och snett sättande (håller inte med andra dommarn erik hoppade som en fem åring igen och det var jätte snyggt!)
Stege: 9, 9,5 kraftigt komando och rusar något
Platsliggning med skott: 10, 9 gnäller vid skott

Är jätte nöjd med hans lydnand:) Under dag två var det skogs arbete. Vi två som var i eliten samlades 8.30 för att åka ut till spårmarkerna. Vi lottade om startordnigen, jag fick det startnummer som jag ville nämligen startnummer 1 (hade 2 under fredagen). Väl i spårskogen släptes jag på kl 9.00 han fick ett klockrent bakspår och betyg 7, 6.5 den ena domarn drog på att han tappade spåret efter att jag vänt han. Väl i spåret så flöt allt på vädret var perfect för att spåra då det hade regnat under natten så marken var fuktig. Bad som var skönt var att man under flera stunder såg vart spårläggarn gått. En gång hade erik ett tapp då det kändes som att vi att vi inte skulle hitta tillbaka asså jag visste vart vi kom ifrån så de var bra, antagligen började han spåra vilt för dit han var på väg fanns det ingen möjlighet att spårläggarn skulle gått så det var bara att vända han och hoppas att han skulle hitta tillbaka. Det gjorde han och han hittade även pinnen som låg där också. Efter det tappet flöt allt på igen. Vi var tillbaka efter 28 min och hade med oss 6 pinnar + slutet. Så fick 9 i betyg. Erik var kung i spåret. Den andra tjejen som var med i elit hade en fin lydnad men ändå skilde det bara 2,75p mellan oss efter lydnande. I spåret så sprack det för henne laser hittade bara tre pinnar plus en bonus och kom tillbaka till upptags rutan. Så hon blev diskad. Inte för det gkorde mig nått för det gjorde ju så att jag stod som segrare:D. Vi gjorde ocså uppletandet. Erik hittade tre föremål och fick betyg 7 för att han tuggade. Nöjdare efter denna helgen kan man inte vara! Erik är bäöst och han är kung! Bilder från helgen kommer. Nu väntar High Chaparall om två veckor:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0