Spår och lydnads träning

Idag har vi tränat spår och lydnad med några vänner. Erik spårade riktigt bra, lugnt och fint och tog alla pinnar förutom en. Den han missade markerade han inte så jag gissar att han inte kände den, men de andra tog han klockrent:) Vad som var kul var att vi denna gång använde skogspinnar istället för vanliga spårpinnar, så det känns bra att han är lika säker på båda. De andras hundar tror jag gick bra, jag såg bara Ove med Roffe Ruff när de spårade och det gick super bra! Roffe spårade lugnt och fint och tog alla tre pinnar. Efter att vi spårat så tränade vi alla lydnad. Erik gick kanon och vi fick till en riktigt bra inkallning. Förut så har han tagit flera steg vid ställandet men nu var det tvär broms! Duktig hund! De andra tyckte också att det såg bra ut, kul med posetiva kommentarer:) Jag fotade en del och fick några rikitgt fina bilder. Ida fick också spåra dock gick det inte lika bra som förra gången.
Johnny Lundqvists Hobbit. Son till min Elise som tyvärr inte lever idag:(



Johnnys Rambo



Ida spårar



Oves Roffe Ruff



Anna Forséns Vilde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0