syskon träff på lerums BK

I tisdags åkte jag och mamma iväg till Lerums Bk för att ha en liten syskon träff mellan Ida och India. Vi träffade också Mette och Ajja, någon med lindjax förra hund Jina och någon med en super söt liten aussie kille vid namn Tayler som född samma dag som Ida och India. Ida och India tror jag tyckte det var kul att träffa varandra, men gud vilken storleks skillnad det var på dem! Ida var typ flera centimeter högre än India. Under vistelsen i Lerum han de med att båda leka och bråka då ingen av de ville vara underst... Jag hann även träna Erik en del och det ser bra ut men vi måste träna, träna fritt följ då han stundtals har fin position men andra stunder gräslig position. Som tur är så är det någon månad kvar tills U-SM sparkar igång. Deltagar listan har kommit och vad som är kul är att det är riktigt många som ska vara med i brukset i år. Flera i spår och en i rapporten. I in klass (elit) så är vi tre stycken dock tycker jag det är konstigt då det är en som ska vara med i elit, men när jag tittar på hundens resultat så finns det inga resultat i Elit klass utan bara att hunden är uppflyttad och i reglerna står det att man måste ha tävlat sin klass med lägst GK i resultat för att delta. Men men får inte haka upp oss på det.
Under veckan har jag och erik spårat en del och det går bra men det kan gå bättre han går fort i början och slaravar då med att markera pinnarna eftersom han springer över de. När jag ser en pinne som han missat så stannar jag och ropar på han och säger att han missat något. När jag tränar så har jag också satt upp snitslar för att jag ska veta var spåret går, tro inte nu att jag snittlast var tionde meter för det har jag inte;) utan jag snittlar där pinnen ligger och någon gång då och då som ett riktmärke. Vad som är kul att se med hjälp av snittslarna eftersom jag kommer ihåg var jag har gått är att erik spårar i exakt i spårkärnan, Duktig hund<3
Ida ligger ner och India står upp











Kommentarer
Postat av: emma

Sv; Vad menar du? ^^

2011-07-01 @ 21:39:30
URL: http://photoodreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0