tjosan

Känner att jag håller på att bli sjuk och det är ingen vidare... Sitter och funderar på vad jag håller på att spara till och hur jag ska göra för att få ihop pengarna. Vill gärna skaffa ett nytt kamerahus då jag börjar tröttna på min Nikon D60, så kikar omkring på vad jag vill ha för en. Är sjukt sugen på att skaffa en D7000 men nackdelen är att den har bara sådana där "manuella" funktioner som jag kallar de, sådana som man måste bestämma slutartid och allt sånt där själv och då måste jag gå en foto kurs för sånt kan inte jag så därför faller den lite då jag gillar inställningarna som kamerna fixar själv typ sport och sånt. Sen så funderar jag på en D90 då den har inställningarna som jag vill ha men den tar 4.5 bilder per sek och jag skulle vilja ha en som tar runt 6 bilder per sek då jag fotar mest djur i rörelser. Sen så kan jag inte säga att jag inte vill gå en fotokurs för det vore super kul:) skulle gärna vilja lära mig att ta fina porträtt:) Men så funderar jag på att kanske skaffa en Ipad. Folk kommer säkert undra varför men jag skulle vilja ha den i skolan för skolans datorer är kassa och jag skriver ofta på datorn vet någon om man kan skriva dokument i Ipaden för kan man inte det då faller den bort rätt så fort. Hur jag ska få ihop pengar till kameran och Ipaden är också en stor fråga. Jag fotar ju mycket hundar och får faktiskt rätt fina bilder så jag funderar på att sälja CD skivor för 300kr + porto som innehåller alla bra bilder på sin hund/häst eller vad det nu är. Bilderna är såklart redigerade. Så jag är rätt sugen på att se om man kan få jobba som fotograf på nått kennel läger m.m.


Så bjuder på några favorit bilder






 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0