Dags för uppdatering

Det var ett bra tag sedan jag uppdetarade och det får jag bli om ursäkt för. Jag har helt enkelt inte haft tid och lust att skriva och då har det ändå hänt en del. Under höstlovs veckan åkte jag och min vän Ann upp till Lekeberga gård som ligger i örebro för att hålla i vallkurs, eller hon höll i den jag titta på och hjälpte till som kennel flicka. Jag fick ta hand om 5 söta 6 veckors kelpie valpar och jag fick även ta hand om gårdens andra 11 hundar. Det var en pers men jag klarade det. Det var riktigt kul att titta på kursdeltagarna när de vallade. Många fina duktiga unga hundar som kommer bli bra i framtiden. Träffa såklart också trevliga människor som jag hoppas jag kommer få se igen. Under den helgen var det också vall hunds tävlingar, och när jag tittade så såg det faktiskt inte så svårt ut så jag funderar faktiskt på att kanske någon gång se om jag kan få låna anns Spot och köra ett VP eller en IK1.
Navalls Chex. Väntar förhoppningsvis valpar med Anns fina ross.


Navalls Jax. Blev GK vallhund på VP samma helg på fina 92p


Fina Navalls Jep


Navalls (Sp)Ike. Vilken Go hund!


Söt kelpie valp:) tror detta är strumpan eller Happy.

Under veckan som varit har det både varit musik prov och engelska prov. Båda gick helt okej så GK ska jag nog allt bli:) I helgen har jag spelat U-SM och äntligen har vi gått vidare till steg 3! Så jävla gött!!! Vi slog torlslanda i sista matchen med 1 mål och jag var grym! Jag gick förbi och gjorde mål och kämpa och slet, vilket såklart de andra tjejerna också gjorde. Amanda och Sofia var också helt galet grymma! Jag blev matchens lirare:) Fick massor av beröm av vår ena dommare som jag känner och av andra tränare och annat folk. Blir så himla glad:) För mer match referat så gå in på www.ahk.nu och klicka in er på a-flicks sida. Nu är jag helt slut i kroppen och jag har sönderbrända knän, en små skadad fot och smärta i höft och lår. Känenr mig helt invalid men det är klart värt det. I morgon väntas träning med DJ och det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0