Handboll och storm

Igår spelade jag match med DJ mot wasaiterna. Det var en mycket seg match och vi spelade verkligen inte bra i stort sett hela matcher, dock fanns det stunder då vi spelade som vi brukar men det var inte mycket. Vi är bättre tränade än wasaiterna och det gör så att vi vinner. Jag gjorde 7 mål :D 6 av dem var straffar men asså det är inte alla spelare som får lägga 6 straffar och som sätter alla. Mitt problem just nu är att jag inte är bekäm i vårt spel. Jag hittar inte riktigt rätt då känner mig låst vid våra kombinationer. Saknar vårt gamla rulle spel som vi spelade i A-flick då man satsar och antingen går på mål eller släpper vidare. Sen så har jag problem med mitt skott. Eftersom jag möter betydligt längre spelare nu har jag fått ändra hopp teknik för att komma högre vilket har gjort att jag inte fått med mig armen så jag har antingen skjutit över mål eller i täcket. Nu har jag börjat pricka målet och även börjat kunna placera bollen men nu har jag noll kraft i skottet, så det är inte svårt för målvakterna att rädda. Hoppas det kommer tillbaka snart för jag vet att jag kan. Sen så har jag även problem med att komma i full fart och skjuta då går bollen ungefär 8 av 10 gånger över mål. Men sagt jag hoppas det kommer. Idag är det full storm ute. Det blåser jätte mycket och regnet vräker ner. Dock vågade vi ändo oss ut på vägarna för att åka till mormor och morfar på advents middag. Det var kul att se dem för nu lär jag inte se dem på flera månader då de ska resa bort till USA i ungefär 3 månader, gissa om jag är liiiiite avis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0