Ändrade planer

Det var meningen att jag skulle tävla erik i morgon men planerna har ändrats, så det blir mamma som gör det. Jag ska istället hänga med som supporter. Anledningen att jag valt att göra så här är för att erik har börjat strula i spåret så då litar jag inte på honom. Så vi ska testa i morgon och se ifall det är något som vi behöver träna på eller om det är slumpen som gör att han börjar strula. Jag ska i stället tävla honom nästa vecka i Lerum och då ska vi träna ordenkligt inför det.
Vi var och tränade idag med Sverker och hans dotter Nora. Sverker är uppfödare till Ida. Ida fortsätter imponera på sverker. Det är kul att det är så många som blir imponerade av vår lilla tjej. Erik strulade på spåret idag, så det var därför vi ändrade planerna. Sen när vi gick om det gick han mycket bättre men då gick mamma med honom i början och så tog jag över efter att han hittat en pinne. Hoppas det går bra för de imorgon. Jag vet att han kan spåra därför blir jag så besviken när han strular och leder mig fel i främande skogar. Noras hund Emil gick också riktigt bra. Fotade dem när de gjorde sin lydnad och den såg bra ut. Lite brister här och var men de ska nog klara av att bli uppflyttade nästa helg, då de ska tävla lägre sök. Vi håller i alla fall våra tummar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0