Vinst och träning

Idag var det nolhagastafeten, och som vi har taggat inför denna dag! Min klass vann både i 7:an och i 8:an så vi hade press på oss, då vi bara måste vinna nu i 9:an också när det är sista året. Jag hade med mig Ida för miljöträning och det gick helt okej, dock behöver vi göra detta oftare då man märker att hon blir påverkad eftersom hon drar mer i kopplet och blir mer stressad. Men detta är nog inget vi behöver ora oss för. Jag är nöjd med henne. Jag utmande och pressade henne en del genom att vara där det var som mest stoj, men jag märkte att hon tyckte det var jobbigt och jag ville inte tjata på henne gick vi undan och satte oss bakom starten. Där satt vi och tränade att man bara ska ligga still och titta. Detta gick efter en liten stunds tjat rätt bra. Men detta är också en sak som vi behöver jobba på. Nog om Ida. Min klass vann och det var så kul att se första gången de kom förbi och vi ledde stort. Det var som man visste redan då att ingen kommer slå oss, och inte blir det sämre när Marcus kommer springades först in i mål. 9E är helt klart bara bäst. Jag är så jäkla glad att jag går i denna klass. Goare människor får man leta efter. I kväll var det träning och det gick jätte bra för mig. För en gångs skull vågade jag verkligen. Jag gick upp och sköt och jag försökte gå förbi. Kändes jätte bra. Jag är ju faktiskt yngst och nästan alla är 3-4 äldre än jag. Fast det finns några som bara är 1 år äldre:P I morgon är det min första serie match med damjuniorerna. Vi ska möta wasaiterna och jag är taggad till 1000!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0