Skåne

Var under påskhelgen nere i Skåne och jobbade på en kennel och fotade en kurs som var där. Var riktigt kul att träffa Lottie som äger kennel då det var flera år sen senast. Lottie har fött upp alla våra BC förutom Erik, men det var hon som importerade han. Var verkligen roligt att vara i Skåne, miljön är underbar och det fanns så stora fält att valla på. Kevin Evans hade kurs där så jag hade en del att fota, tyvärr var det inte toppen väder stunder vilket gjorde att man höll sig inne, sen så hade Lottie 9 stycken underbara små svart/vita 7 veckors valpar som tog upp min mesta foto tid. Så underbart härliga var de. Fick två små favoriter som var tuffa små rackare. Tiken hade en attityd som jag inte kunde låta bli att gilla. Hon gick sin egna lilla väg och var orädd och kom alltid hälsande med en vifftande svans. Hanen som jag gillade hade en väldigt fin teckning och han var otroligt sött. Att han var tuff, orädd och kaxig gjorde ju saken bara bättre. Lottie hade ju även en del får som skulle tas hand om och det var även lammningar när jag var där, så vi hade verkligen fullt upp, men det var superkul! Fick under fredagen valla en kortis för Kevin på kvällen, fick då låna Lotties Penwellyn Jim. Han är en sådan hund som jag gillar att valla med vi klickade direkt, han är lagom snabb och inte stressig. Kevin var verkligen imopnerad och sa att han nog bara visste 2-3 till i england som var så duktig som jag:) Får väll bara inse att jag måste ut och tävla Spot i sommar. Jag hoppas jag kan åka ner till Skåne igen om ett tag då det var verkligen kul och jag skulle så gärna vilja fota Heddas valpar som då blivit lite äldre.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vallning är ju så satans roligt! ;)

Om du har hund att gå med så skulle jag verkligen rekommendera SvaK's ungdomsläger som de brukar hålla på sommaren... :-)

Det skulle komma upp mer information på deras hemsida inom kort. ^^

2012-05-21 @ 12:55:59
URL: http://euforisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0