Tillbaka

Då är jag tillbaka efter en lång och välbehövlig paus. Mycket har snurrat i huvudet och det har nu sakta men säkert minskat. Glada nyheter är att jag har kommit in på gymnasiet i Skövde och nu är allt i stort sett klart att jag ska få gå där. Känns så himla kul och spännade. Tankar om flytt och lägenhet snurrar runt i huvudet, men det känns bra! Denna chans kan jag inte tacka nej till. Jag vill satsa på handbollen, jag vill en dag kunna leva på den och jag tror att med hjälp av att komma in i en elit satsande klubb och med inviduell träning från Magnus Frisk så har jag chans att lyckas. Vi har nu i veckan börjat leta efter en lägenhet, och vi har hittat en som verkar vara jäte bra. Det är en 1a som ligger bra i förhållanderna till skolan, arenan och idrottshallen, den är snygg och ljus, och månadshyran är inte så dyr heller. Jag hoppas verkligen den blir min för den är perfekt! Ska under nästa vecka åka upp och börja träna med Skövde för nästa helg ska jag spela min första cup med dem, ska bli spännade men nervöst eftersom jag gissar att jag kommer ha svårt för spelet då de spelar helt annan handboll än den jag nu har vant mig i, och det ska också bli en kul utmaning med flytten och lagbyte, att få lära sig ännu ett nytt sätt att spela på med mycket kontringar och tryck. Snart börjar en ny epok i mitt liv och jag är redo att ge mig in i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0