Alingsås tidningen

Igår ringde alingsås tidningen och undrade om de kunde få intervjua mig ang min flytt till Skövde, blev lite förvånad först men tyckte sedan det va kul att de ville uppmärksamma mig och min handboll. Vi fick göra intervjun över telefon, för jag kunde inte träffa de för jag var påväg med Emelie till vallning, och efter det skulle vi hem till henne för taco och film kväll. Trots att jag inte alltid riktigt hörde vad han sa så blev slutreslutatet otroligt bra! Han fångade verkligen mig i texten, och sen så är bilden fantastisk som Emelie fotade i sin hemma studio. http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=10494&sidnamn=SPORT här är länken för er som vill läsa.
 
Var ju som sagt med Emelie, och vi hade kul som vanligt. Hon är så himla go, och det är kul att ha en i sin egna ålder som man kan snacka hur mycket hund som helst med. Fick se igår när hon vallade med Yim, och jag tror det kan bli bra efter mycket träning. Det märks att Emelie är osäker på det hon gör och det smittar av sig på Yim. För Emelies skull tror jag det skulle vara bra att få testa och gå med hund som verkligen kan valla (inte för att yim är dålig), men en hund som är tränad och tävlar i de högre klasserna. Jag vet hur mycket det har hjälpt mig med att få valla med Spot. Men med mer träning från bådas sida tror jag att de lätt kommer klara ett vallhunds prov:) Kvällen bjöd sedan på go tacos och film. Nästa dag åkte vi och tränade agility. Jag fotade och filmade mest, men fick även testa på att springa med Ronja. Kul va det, men svårt! Nu väntar snart sängen och imorgon blir det löpning och Zumba:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0