en härlig dag.

Vilken härlig dag det varit idag! Strålande sol och blå himmel, bättre kan det inte bli. Har spenderat mycket av dagen ute, då jag rastat båda hundarna, Erik en kort sväng då hans kropp inte klarar längre sträckor längre tyvärr, och Ida fick en längre promenad med bad. Vad som är kul är att Ida äntligen lärt sig att uppskatta att bada. Nu vågar hon simma och hämta pinnar, dock måste hon hoppa i det grunda vattnet, för än så länge vågar hon inte gå ut på det djupa. Efter badet gick vi till ett ställe och plockade hallon för jag var sugen på hallonpaj. Fick ihop en halv påse vilda hallon, så nu i kväll åt vi smarrig hallonpaj, mums va gott! Efter promenaden värmde jag chicken drumsticks till lunch och satte mig och tittade på dressyren. Missade tyvärr Patrik, men Tinne hann jag se och jag tyckte hon gjorde en jätte bra insatts. Jag blir så himla imponerad över de som rider så bra dressyr. Skulle gärna byta plats med de över en dag. Måste kännas så himla maffigt att sitta på 600kg dynamit som lyder din minsta vink. Sen så såg jag även Edward Galls (stavning) ritt, säger bara my god! Han är helt otrolig! Får gåshud när han rider, hans häst är så pigg och vaken och ärtig i sina rörelser. Jag är inte säker men tror att han vann, stängde nämligen av efter hans ritt för jag ville gå ut och fotografera hingsten som Berit äger och fölet som föddes i somras. Det var svårt att få några bra bilder då hingsten mest åt och fölet var mest vid sin mamma, och när hon väl försökte ge sig iväg en bit så sprang Maxi snabbt efter och stoppade henne. Några bra bilder blev det i alla fall, speciellt på hingsten. Om vädret är fint i morgon ska jag ner dit igen och fota, funderar också på att fota ardennerna som finns en bit bort från Berits hästar. Får passa på att fota hästarna innan jag flyttar till Skövde, för där finns det nog inte så många^^.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0