Första riktiga skoldagen

Då har man klarat av första skoldagen och det har gåro bra. Känns som jag hamnat i en väldigt bra klass där i stort sett alla håller på med någon idrott. Flest hålller nog på med handboll men vi har även många som kör fotboll. Vi är 27 st i klassen, 21 tjejer och 6 killar. Känns lite konstigt att gå i en klass med flest tjejer för har i stort sett alltid gått i klasser där killar dominerar. Vi började idag 11 och vi hade 3st lektioner. Lektionerna var chilla men man märkte att det är stor skillnad, för trotts att vi inte gjorde mycket var lärarna rak på sak. När vihade engelska pratade t,ex vår lärare engelska så fort hon kom innanför dörren, och slutade inte förrän lektionen var slut, och vi skulle även också göra det. Jag är inte van vid det då min lärare pratade mycket svenska med oss, och vi hade sällan tal övningar. Men det känns ändå bra och jag tycker att engelskan är rolig. Tränade även handbollidag och för en gång skull gick det bra. Är inne i en svacka, så att ta ett litet steg framåt känns bra. Skottet va betydligt hårdare idag och jag prickade mål flera gånger:) även genombråtten gick bättre. Så det känns bra! Taggar nu inför NIU träningen som börjar på torsdag/fredag, för då ska verkligen se till att prata med Magnus så att jag får den hjälpen jag behöver. Nu sitter jag och kolla på Robinson och efter det blir det att poppa popcorne och kolla på svenska Hollywood fruarna:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0