Vallning

Åkte i torsdags till Skepplanda för att hälsa på Ann och Micke och deras hundar. Ann och hennes två vänner Monica och Barbro var och tränade på ett fält när jag kom, så jag passade på att ta kort då vädret var perfekt och fältet var en fint klöverfällt. Bilderna blev riktigt bra, har verkligen gjort en utvecklimg inom fotograferingen, kul när träning ger reslultat! Monica åkte sedan hem till sig medans vi andra åkte hem till Ann för att äta middag. Jag fixade även några av bilderna, för att de skulle hamna på rätt hund på vallreg. Så nu har Monicas Leroy, Barbros Lille Bill och Anns Tai nya fina presentations bilder. Nästa dag tränade Barbro och Ann lite mer med deras hundar innan vi alla åkte till Mullsjö för vallnigs tävling. Man kan lugnt säga att deras träning gav reslutat då Barbro kom 1 och 2a med sina hundar på 91 och 90 poäng, medan Ann kom 3a med Bell på 90 poäng. Grattis Grattis! Planen var att jag skulle vara där hela helgen, men efter en hel dag på vallnings tävling kände jag för att åka hem nästa dag, så då åkte jag med Ove till sökträningen. Nästan alla hundar gick bra på träningen, men absolut roligast var det att se vår Ida, jösses vilken hund vi har fått! Nu börjar hon äntligen bli en arbetshund som är taggad innan man börjar och som ger 100% hela tiden. Hon gick som en klocka, och även skallmarkeringarna har blivit mycket bättre. Hon är inte lika nära längre. Både jag och mamma är verkligen glada över vår tjej. Hon förgyller vår träning med sin attetyd och vilja och det ska verkligen bli spännade att se hur långt vi kan gå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0