Härliga vinter

 
 
Sitter nu på tåget påväg hem till Skövde efter en mysig dag med långpromenad och adventsfirande hos mormor. Under förmiddagen gick jag, mamma, pappa och hundarna ut på en lång promenad runt sjön. Vädret var fantastiskt med sol, blå himmel och -8 grader. Jag hade med mig kameran och fotade lite natur bilder. Blev faktiskt en del bra bilder, men jag känner att jag saknar ett macro objektiv sådana här dagar. Mina zoomar fångar inte riktigt det vackra gnistret som finns ute i naturen sådana här dagar. Får la önska mig ett i födelsedags present, ett tamron fast 90mm eller nikkor 85mm skulle jag inte tacka nej till. Kvällen spenderades sedan hos mormor och morfar, som vi gör varje första advent, det är så himla mysigt och mina kusiner är också alltid där. Mormor och morfar bjöd som vanligt på fantastiskt god mat, och desserten var den bästa, nämligen en chokladmousse tårta som de köpt i Frankrike, den är galet god! Man inser nu när det är första advent att det är inte långt kvar till jul, snart mpåste man ta tag i julklapparna. Jag tycker om att julhandla när jag vet vad jag ska skaffa, men har jag ingen plan blir jag lätt stressad, nu vet jag dock i alla fall vad min mamma och pappa ska få. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0