Jullov!

 
Thelook Brilliant Mie, Thelook Brilliant Ville och Thelook Brilliant Ita
 
Äntligen har man då fått jullov! Ska bli så himla skönt med skolledigt i 2 veckor. Tyvärr blir jag inte heölt ledig för jag ligger efter i matten och vi har prov samma vecka som vi börjar så jag måste jobba i kapp dem sidorna, inte direkt kul. Matten är faktiskt ett rent helvete, det går i räser takt och man måste ta in nya grejer hela tiden. Vi slutade idag vid 11 tiden. Jag gick direkt hem och städade i ordning lite innan Nathalie kom och hälsade på med sin lilla Brilliant kull på snart 8 veckor. Helt underbara var de tre små liven och jag tror det kommer bli toppen hundar av dem. Jag blev mest förtjust i lilla Ita, en mycket frammåt tjej som verkligen älskar att gosa. Natahlies lille Mie gav mig ett gott skratt, haha snacka om självförtroende! Svansen var kringlad som en spetz svans medan hon gick runt och grejade, verkligen stört skön! Vi åkte sedan till veterinären och besiktade dem och de var alla utan anmärking, härligt. Efter det blev det en liten shopping tur för att handla lite julklappar. Vi var klara vid 16.30 så för mig var det bara att packa ihop det sista och dra till stationen för att ta mig hem, dock hade inte jag kollat hur tågen gick för jag tar alltid 17.30 tåget, men väl framme upptäcker jag att det inte går ett tåg förrän 18.30. Suck... Så jag fick sitta och vänta 1 h på stationen, smart Johanna, smart! Sen när väl tåget kom gick allt smidigt, så nu är jag hemma och ligger och myser i soffan. Jag ska snart krypa till kojs tillsammans med Ida. Är lite trött pga av att det  blev sent igår, efetrsom vi spelade match i Lysekil. Vi åkte 16.00 och kom hem 23.15. Tur nog så vann vi med 3 bollar, så nu ligger vi 3a i serien. Alla var riktigt duktiga igår och vi spelade verkligen som ett lag. Tyvärr tappade vi lite bakåt och de fick göra en del väldigt enkla mål. Sen är det inte heller okej att vi missar 5 av 6 straffar! Jag missade två av dem, usch Johanna verkligen inte bra. Jag som i stort sett aldrig missar straffar missar två i rad, får verkligen se till att skärpa mig till nästa gång! Är lite kul att det kan varriera så, i tisdags la jag nämligen 5 straffar och satte alla. Aja någon gång ska man la missa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0