Två lika

Vi har nu under de två dagarna som cupen varit gång spelat två matcher, som båda slutat lika. Den första mot huddinge var riktigt bra från båda lagens håll. Matchen var så jämn att det lika gärna kunde varit vi eller dem som skulle vunnit, så det var rättvist att vi fick 1p var. Att spela så jämnt mot ett såpas bra lag som Huddinge är tycker jag är riktigt kul, har nog fortfarande inte riktigt vant mig vid att spela i ett lag som faktiskt kan stå upp mot de bättre lagen i Sverige. Kul är det i alla fall. Andra matchen spelade vi mot Irsta/Västerås, jag trodde vi skulle vinna för vi spelade så bra i början, vi gjorde mål enkelt och bakåt släppte vi inte mycket. Tyvärr hände det något i vårt anfalls spel som gjorde att vi inte fick in bollen i mål. Vi gjorde deras målvakt bra genom att skjuta rakt på henne, och vi fick inte till satsningarna för varandra. Matchen slutade 15-15, och det var en match som vi borde ha vunnit. Just nu ligger vi och vilar och väntar på att vi ska gå till bussen som ska ta oss till kärra, där vi ska spela nästa match. Den blir nog tuff då vi möter ett danskt lag. Danska lag är rätt roliga att möta för man vet aldrig vad som kommer, antingen är de  jätte dåliga eller så är dem super bra, finns lixom ingen grå skala där i mellan. Just detta laget tror jag är ett bra lag eftersom Nordencup är en cup som man blir inbjuden till. Jag tror vi sämst kan bli 3a i gruppen eftersom vi har 2 poäng medan västerås bara har 1p. Vinner vi matchen som vi ska spela kan vi komma 2a men då tror jag vi måste ha gjort fler mål än Huddinge eftersom vi hamnar på samma poäng, för de spelar sin sista match mot Västerås, och den lär de vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0