vinst!

 
 
Alltid gött att vinna, speciellt när man krossar motståndarna. Vi åkte idag till Uddevalla idag och spelade mot Kropps. Det var jämnt i början då de hade en rusktigt bra målvakt. Vi var alltid snäppet bättre då vi täppte till riktigt bra bakåt men fick inte riktigt till det frammåt. I halvlek stos det 9-7 till oss. I halvlek konstaterade vi att vi alla var överräns om att bakåt är det rikitigt bra men att vi måste trycka mer framåt. När andra halvlek startade satte vi fart och när slutsignalen gick stod det 29-11 till oss. Känns helt okej att göra 20 mål och släppa in 4 under en halvlek. Kropps bytte dock målvakt i andra halvlek, vilket inte jag kan förstå, men det gynnade oss så då gör det inget. Jag är jätte nöjd med min insatts och jag fick gjort 4-5 mål och spelade även fram andra. Känns bra att få spela en sådan här match nu innan Junior elitcup. När jag kom hem så kollade jag på Sverige-Frankrike i dam EM handboll. Sverige spelade ur dåligt framåt, men okej bakåt, men Frankrike, wow! Vilket jäkla lag de är. Stora som hus och ändå är de gryma på både skytte och genombrott, att det även har ett groteskt hårt försvar också gör inte saken sämre. Kul att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0