Dagen

Hela dagen har gått till att räna Ida. Jag och mamma åkte iväg till Skepplanda där vi träffade Johnny och Ove. Vi började med att gå var sitt spår till alla hundarna. Jag gick till Ida och jag blev lite nervös när jag lagt slutet, det var ganska kringelikrockigt. När spåren var lagada åkte vi tillbaka till fotbollsplanen och körde lite sök i skogen bredvid. Mamma körde Ida då, för jag skulle sen gå spåret. Ida gick toppen bra. Hon har verkligen kapasitet till att bli en riktigt bra sök hund. När alla hundarna kört klart, åkte vi till spåren och gick dem. Ida fixadesitt spår galant och klarade och alla vinklar och klurigheter, dock har hon fått upp intresset för vilt så man får vara med och korrigera henne. Även farbror Erik fick gå ett spår och han var så lycklig. Älskade gammel gubbe. Efter spåren blev det lydnad och även där gick bra. Ställandet är riktigt snyggt, nu ska vi börja öva in tryggheten i att stå kvar. Vi presenterade ett nytt moment för Ida, nämligen platsliggning. Ida tyckte det var pest och försökte roa sig med att krypa och lägga sig som en groda. Detta är något som vi får ta tag i. Jag och hon hade också en diskution att man ska kunna ligga ner och titta när andra tränar. Ida förstog inte varför men efter lite om och men så låg hon. Dagen har avslutats med gymträning för mig, och imorgon åker jag och hälsar på Ann och Mike och alla deras fina hundar i Skepplanda. Ska bli kul att träffas och även få valla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0