handboll, handboll och mera handboll

Spelade match igår mot kärra. Match start 20.45 verkligen kul... Vi spelade bra försat halvlek hade ett jäkla bra försvar men skotten var lite si sådär vi hade lite stolpe ut, laget lyckades göra 9 mål försat halvlek, kan meddela att jag gjorde inga denna match, köt bara tre skott vilket är alldeles för lite. Vet inte vad det är som händer när jag spelar match, jag får det inte att funka framåt. Får även spela mycket höger 9 och det är inte min rätt position. Jag blir lixom lite felroterad redan från början när jag ska komma på en växel, och då vågar jag inte skjuta för att jag är rädd att inte träffa mål, vilket är helt fel tänk eftersom jag är där för att skjuta och gå igenom. Genombrotten funkar inte heller, de går super bra på träning men sen på match blir det pannkaka, tror jag listat ut nu vad det beror på, och det är att när vi tränar så spelar vi fortare men när det är match så sänker vi tempot och det är ju inte så bra. Aja det är bara att jobba vidare för jag vill ju börja göra mål nu när jag äntligen kan skjuta ordenkligt. Måste få tillbaka mitt självförtroende!
Idag på morgen åkte jag till porthälla för att provspela och för att visa upp mina färdigheter för deras skola. Har sök NIU plats där nämligen. Det gick riktigt bra och jag är nöjd. Vi gjorde mycket skott och jag satte flera bollar i mål. Måste verkligen tacka min vän Ria som går på den skolan som skipade sin sovmorgon för att följa med som stöd. Det lättade verkligen upp stämingen. Tack Ria du är en ängel! Sen ikväll så hade jag träning med Damlaget och damjuniorerna och det gick fin fint! Nu laddar vi iför slappis helg då det inte är några matcher:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0