hemma från ann och my dog

Åkte och hälsade på Ann i går. Ann har en fårgård och 10 hundar av rasen BC. Brukar åka dit då och då för att hälsa på, hjälpa till på gården och för att få valla. Jag fick vallat 4 pass totalt under två dagar. Tre stycken igår och ett idag innan vi åkte iväg till My Dog. När jag vallar får jag valla med Spot. Han passar mig perfekt då han är lugn och inte så snabb + att han är den ända av hennes hundar som är villig att gå med mig^^ Vi passar i alla fall perfekt ihop. Har pratat med Ann och nästa gång ska vi filma när jag kör spot. På My Dog gick jag tillsammans med mamma, Ann och Johnny. Vi både shoppade lite smått och gott och tittade på lydnande. Himla synd om hundarna som halkade om kring inne på den usla mattan. Många fick andrag på t,ex inkallningen för att hundarna gled en meter när du skulle lägga sig. Tråkigt, men så är det ibland. Jag har bestämt mig för att testa att dra ner på kolhydrater. Vill se ifall det kan hjälpa mig att nå min dröm vikt och magutseende. Kan tillägga att jag inte tänker sluta äta och se till så att jag rasar i vikt. Mitt mål är att i alla fall gå ner runt 3kg och jag vill bli smalare runt midjan. Mamma är med mig och då är det mycket lättare. Det är alltid lättare om man är två än om man är ensam.
finaste spot


Jag och spot i våras. Nu är jag betydligt säkrare. Klarar till och med av att dela.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har för mig att jag har läst någonstans att du rider, gör du det fortfarande eller satsar du bara på hundarna? :)

2012-01-08 @ 21:01:09
Postat av: johanna kempe

Jo jag rider fortfarande, fast det gör jag bara på sommarn då det inte är någon handboll och skola. Ridningen är inget jag satasar på utan en rolig grej som jag gör på fritiden. Det jag satsar på är handbollen och hundarna.

2012-01-09 @ 12:33:18
URL: http://johannakempe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0