Ida Träning

Har tränat Ida idag, och hon gick riktigt bra. Tränade först lydnad där jag kör momenten i lydnads ettan. Hon går riktigt fint. Saker som vi jobbar med är att hon inte ska vara så gles i linförig heten, vara med i svängarna, Inte springa förbi mig och sen tillbaka för att sätta sig vid inkallning, snabba ställande och läggande under gång. Apporten är just nu det stora problemet, jag jobbar inte med henne i det momentet för jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Promblemet är att hon inte vill sitta och hålla i den, så där har vi något att jobba med. Annars gick hon jätte bra och jag är nöjd med tjej. Spårade även ett spår med henne. Inte så svårt spår, men det svåra idag var att det hade legat över två timmar. Ida skötte det fint men man märkte att det var jobbigt. Hon missade en pinne men de andra tog hon.

Kommentarer
Postat av: Nancy

Se där - du tränar visst hund ; )

2012-01-02 @ 16:14:49
URL: http://www.navalls.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0