Herre jösses!

Ja rubriken säger ju allt. Herre jösses vad jag har varit oaktiv med bloggandet trotts att det hänt massor. Inte det att jag inte har tid att skriva för det har jag, men det är lusten som inte finns. Men nu ska jag försöka se om jag kan komma igång lite smått igen. Blir dock bara två dagar för på söndag drar jag till Öland med familj, wooop wooop! Får ta och skriva som en liten dagbok om vad som hänt då de senaste veckorna.
11/6: Var sista dagen i skolan innan skolavslutningen. Halva dagen går alla 9or från Antens järnvägs station tillbaka till Alingsås. Denna promenad är ca 13km lång plus de 2 km som jag fick sen efter, så totlat blev det 16 km. Det var väldigt jobbigt men vi hade samtidigt kul. Jag gick tillsammans med Nicole, Lisa E och Linn. Vi höll ett gott tempo hela vägen, tror vi gick runt på ca 2.5h. När vi var färdiga begav jag mig till Frida som skulle hjälpa mig att göra mig i ordning inför 9ornas fest som skulle vara senare på kvällen. Hon gjorde ett toppen jobb och jag blev verkligen jätte nöjd med både smink och hår. Fick senare under kvällen flera kommentarer om att jag såg så himla vacker ut, sånt blir man verkligen glad av. Festen var på hjälmareds folkhögskola. Det var en fantastiskt rolig kväll som bjöd på mycket skratt och gkädje och även tårar när John i min klass höll ett jätte fint tal. Jag hade med mig kameran hela dagen för att föreviga denna dag. Det var så himla kul att se alla så fint klädda. Kvällen blev i alla fall lyckad och jag kommer bära med mig denna dag länge.

12/6: Var skolavlustningen. Det var lite svårt att fatta att detta var sista dagen som jag skulle gå tillsammans med min klass. Att vi efter denna dag skulle splitras och gå åt olika håll, eller i alla fall jag eftersom jag inte ska bo kvar i Alingsås. Den känslan var lite konstig. Vi samlades i alla fall på morgonen jag och några tjejer i klassen. Vi 9or behöver inte komma på morgonen för vår avslutning har vi dagen innan, men jag och några till skulle sjunga på avslutningen så vi fick vara där som de andra på skolan. Vi tjejor i min klass sjöng Mikas Hppy Ending och det gick jätte bra. Är glad att vi gjorde detta tillsammans, det blev en fin avsltning tillsammans. Efter det gick vi upp till klass rummet där vi fick våra betyg och sen var det tack och adjö. Jag är så nöjd med mina betyg. Allt mitt slit gav verkligen reslutat. Mitt slutreslutat blev 12 MVG och 4 VG.
Förra veckans helg tillbringade jag och mamma i Skövde på Lindjax kennel läger. Det var kul att träffa de andra lindjac hundarna och deras ägare. Det roligaste var att få se Idas syskon. Det var totalt 7 I hundar på lägret. Det var väldigt kul att höra och se att alla är så nöjda med sina hundar och det känns som att alla har hamnat på rätt ställe. Jag är verkligen glad att vi äger Ida för någon tror jag inte jag skulle vilja ha, och det tror jag de andra känner fast om sina hundar. Jag trot vi var totalt 45 stycken på lägret och 5 av de var inte lindjax hundar. Mamma tränade mest Ida medans jag fotograferade och körde lydnad med Erik. Bilderna från lägret blev verkligen super bra, och jag är extra nöjd med de eftersom jag ställde in inställningarna manuellt, förut har jag alltid använd de automatiska.
Nu i veckan har det bara varit handboll på schemat. Har nämligen spelat Partille cup. Kan sumera cupen med att det blev 4 bra matcher, en dålig och en match som var bra 20 min. Vi åkte ut mot Lugi 32 dels finalen i A-slut spel. Första halvlek var vi med och i paus stod det 6-6. I andra tappade vi det. Orken tog slut och slutresluatet blev 7-13 elelr något sånt. Tråkigt att åka första matchen men man kan inte alltid bara bäst. Hur som helst så har jag nu spelat 16 matcher i röda tröjan och vi har bara förlorat 3 av de. Den statistiken är helt okej:). Under Partille cup veckan var vi även på Liseberg. Det var riktigt kul och det kändes som att jag kom lite närmare tjejorna. Nu har vi en handbolls paus på 4 veckor. Ska bli skönt, dock måste vi löpa och köra styrka så att vi inte tappar konditionen. Efter matchens slut så åkte vi skolan och packade ihop och sen åkte vi alla hem. Jag och mamma åkte till allum och med oss hem kom ett par nya löparskor, som är galet snygga! Och ett överkast, en kudde och ett dusch drapperi till min lägenhet.
Bilder kommer komma. Kommer skapa olika inlägg ett med avslutnings bilder och ett med lindjax läger bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0