Kindlägret

Hela denna vecka, från lördag till lördag har jag och mamma varit i Svenjunga på det årliga Kindlägret. Mamma var där som instruktör för en sök grupp, jag var där för fotografering och lite hundträning plus lite barnvaktsittande. Veckan på kind var kul som vanligt, vi gjorde lekar som "Sant eller Bullshit", Agility tävling och baklänges fot, och musikquiz. Laget jag var i var mammas grupp. Gruppen var med på allt förutom agilityn och fria följet då man skulle välja ut två stycken hundar i vadera gren. Jag var med i agilityn med Bibbis hund Dunja. Det var grymt kul att köra henne då hon var så duktig. Dunja hade aldrig kört agility förut så vi tränade i 5 min och sen så kunde hon grejen. Banan var dock rak men Dunja var är smart;) och fattade det så det var bara att springa medans jag fick säga fram. Tyvärr så så sprang hon iväg på tillbaka vägen bort till publiken där matte var, men jag fick ropat tillbaka henne och så körde vi igen. Tur att Dunja är så snabb så det gjorde inte så mycket. Hon rev även bara ett hinder, fina Dunja. Vår grupp vann den tävlingen:) Totalt när alla tävlingar var slut slutade vi på en delad andra plats. Under veckan så var jag med mammas sökhunds grupp, Gunnels spårhunds grupp och även Bernts spårhundsgrupp. Så det är från de som jag har bilder ifrån. Har även fotat porträtt bilder och agility bilder från tävligen. Vad som är kul är att jag fått flera beställningar, sånt gillas:) Lilla Ida har mamma tränat mest under veckan. Hon går från klarhet till klarhet och är snart redo för sin första tävling. Jag tränade henne i lydnad och nu sitter alla klass 1 moment, skönt! Hon är verkligen rolig att träna, fart och släkt hela tiden men samtidigt har hon huvudet med. Det var kul att lära känna nya männsikor, och jag hoppas jag kommer få träffa de fler gånger. Sari var även här, en vän till oss från Finland som kom förra torsdagen. Det var kul att träffa henne, var flera år sen senast. Sari hade en väldigit trevlig hund vid namn Kurt som hon tränade med. Han gick grymt fint i lydnaden så henne fick jag flera bra bilder på. Bilderna från Kind kommer komma upp i olika delar då jag fotat så många bilder, så det kommer ta tid att gå igenom alla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0