Lydnad

Ska snart gå ner med Erik till fotbollsplanen för lite lydnads träning. Mitt mål med han är att han ska bli lydnads champion i år. Det är mycket som måste tränas då han i stort sett inte gått på 5 månader, tur nog så kommer han ihåg det mesta. Det vi behöver jobba på mest är fotgåendet, zätat, vittringen. Resten är sådant man får fin slipa lite. Han är ingen 10a hund för det är så petigt i lydnaden, med träningen nu kommer jag inte ställa några krav och jag kommer nog inte finslipa detaljer utan jag vill me få det att se ut som att jag går lydnad med en glad hund, som tycker det är roligt. Hoppas någon dag att kunna få lite moment filmat, tyvärr går det inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0