Lerums BK

Fick höra att min vän Amanda som jag lärde känna under U-SM år 2011 var i Göteborg, så igår träffades vi på Lerums BK för att träna lite lydnad och även agility. Det var super kul att träffa henne då det var lite mindre än 1 år senast. Amanda var sig lik och vi snackade på om allt mellan himmel och jord som handlade om hund träning. Fick även träffa hennes lilla Jess som bara var valp senast vi sågs, nu har hon fyllt 1 år och hon såg trevlig ut. Amanda hade även lilla sheltien Jojo med sig som hon lånar av Nathalie och jag kan inget annat än att älska den lilla sheltien som studsar upp och ner. Jojos hjärta är verkligen gjort av guld och jag skulle verkligen inte tacka nej till en Jojo valp någon gång i framtiden. Vi tränade som sagt lite lydnad, och Erik gick riktigt bra, han ger verkligen 200% i allt han gör och det är himla kul att träna han när han är sådan. Vi jobbar med konskicken att han alltid ska vända sig mot mig och inte till apporterna eller rutan som han gärna vill. Även fjärren nöter vi för att han ska bli säkrare på komandonen. Amandas lydnad såg jag inte så mycket av då vi tränade samtidigt men det lilla jag såg, såg bra ut. Haha Jojo inkallning är så himla söt, full fart in och sen ett skutt in i fot position. Hon gör verkligen själ för sitt smeknamn.  Efter det gick vi ner till agility planen för att Amanda skulle kunna få träna och så att jag skulle ha något att fota. Erik får tyvärr inte köra agility då hans rygg inte håller. Efter agilityn gick vi en promenad och snackade hund och jag tog även lite kort. Vi arrangerade en gruppbild och de bilderna blev himla fina. Ni ser ett nedanför.
Joline, Erik och Jess


TheLook Happy Jess


Fina Jojo


Jojo studsboll


Även Jess kan hoppa upp och ner^^


Kungen över Lerums BK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0