Länge sedan

 
 
 
Va nu ett bra tag sedan jag skrev och mycket har hänt sedan dess. Förra veckan va jag i Umeå då min morfar beravdes. Begravningen var så himla fin, mina kusiner, min moster och morbror sjöng så vackra sånger och för mig kändes det så bra. Nu vet jag att han inte har ont längre och jag kan garantera att hade han varit där och sett sin begravnig så hade han varit stolt. På kvällen sedan så myste vi tillsammans och pratade om dagen. Det hade varit en riktigt urladdning så det va skönt att ta det lugnt och bara prata. På torsdagen åkte vi sedan runt i umeå och träffade släktingar som jag inte visste att jag hade. Det var mycket trevligt att se andra delar av Umeå och träffa släktingar och se hur de bodde, sen att det bjöds på go fika och middag gjorde inte saken direkt sämmre ;) Fredagen gjorde vi inget nnat än att plocka ut och packa ihop grejerna i morfars lägenhet, sen på kvällen så satte jag mig i mamma i bilen och åkte de första 7h till Uppsala där vi sov Bosse och Maria. Nästa morgon fortsatte vi vår resa mot Skövde och vi var hemma vid 15.00. På kvällen smsade jag min tränare och frågade när vi skulle samlas inför matchen nästa dag (det va nämligen skadevicup den helgen) och som svar fick 6.45 trodde jag skulle sätta något i halsen först, eftersom matchen inte började förrän vid 8.00, vilket är en riktigt skit tid efetrsom det var a-slutspel kvarts final. Oftast brukar man ha fördel med att få spela senare när man går till a slut spel, men tydligen inte Skadevi. Så nästa morgon var det bara att gå upp vid 6.00, äta frukost, åka till hallen ta en liten springrunda och värma upp och sedan spela en match som var mycket jämn i början men som vi sedan förlorade pga att vi tappade bakåt, surt! Veckan där på har innehållt massa handboll och väldigt mycket ideologi plugg. Hade nämligen prov idag (fredag) så har pluggat som en idiot. Ideologier är inte direkt det roligaste jag vet, men nu är provet gjort och det kändes som att det gick bra :) Nu sitter jag på tåget påväg hem till Alingsås, och det ska bli kul och skönt att komma hem till Hemsjö. Imorgon är match borta mot Kärra, TAGGA! Sen så fyller även mina små kusiner år i helgen så vet inte om vi ska åka och gratta dem elelr om det blir annat, mamma åker på söndag upp till Umeå igen för att röja mer i lägenheten. Usch jobbigt att hon behöver få resa så mycket, men jag vet att hon klarar det, hon är en så underbar person min mamma hon finns där alltid för mig och ställer alltid upp. Utan henne vet jag inte vad jag skulle göra. Det gjorde  mig så ledsen att se henne så ledsen, så det ska bli skönt när allt är klart och vi hela familjen kan vara tillsammans igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0