Världens bästa Ida!

 
Jag tror verkligen att vi har världens bästa mallinutta. Finns nog inga ord som kan beskriva hur mycket jag och mamma gillar denna tös. Hon är så himla ball! Igår och idag tränade jag för första gånge agility med henne ordenkligt. Vi testa på alla typer av hinder och hon löser allt galant. Ingen stress har hon utan vi kan jobba med varandra lugnt och fint. Nu kanske det låter som att vi tränade banor och massa såndant, självklart inte. Vi tränade framåt sug genom att hon får springa och hoppa 3 låga hinder på en raksträcka, att kunna vända åt båda hållen efter ett hinder. Sen så introducerade vi däcket för henne. Jag började också träna balans hinderna genom att låta henne springa upp en kort bit på a hindret och sedan vända och sakta gå ner för att sedan stanna med 2 tassar på marken och bakbena kvar på hindret. Jag lärde henne även banka leken på vip brädan och det tyckte hon var super kul! Hon är himla härlig för hon kopplar allt och gör det lugnt, vilket är viktigt för mig nu i början då jag  vill ha kontroll innan vi ska börja träna på fart. Jag är verkligen super nöjd med henne och nu känns det verkligen som att hon kan bli en agility hund. Ska försöka träffa min kompis Emelie snart så vi kan träna tillsammans så att jag kan få tips på hur jag ska gå tillväga för att det ska bli så bra som möjliogt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0