Nathalie och U-SM

Va ett tag sedan man upptaderade så nu är de la på tiden att man gör det. Förra helgen var jag hemma i Hemsjö. Det va kul att komma hem och bara ta det lungt. Lördagen tillbringades hos Ann för att titta på vallning medan mamma tränade sök. Ann hade Bobby Daizel hos sig som höll i kurs, så det va inte helt fel att tillbringa lite tid där och få lyssna på ett proffs. Jösses vad duktiga hans hundar Jack och Joe är! Man blir riktigt imponerad! På kursen va även Spot och hans nya ägare Linda och jag blev så himla glad när Spot kände igen mig. Gud vad jag gillar den hunden! Han har verkligen personlighet och är så himla snäll. Träffade även Karin Daun och hennes fina Snikke. Säger bara att hunden är nog sveriges bästa bordercollie, då menar jag inte vallning utan som allround hund, du kan nämligen göra allt med han och han är super stabil. Sen resten av veckan har varit skola och mina första prov. Proven gick bra så det känns bra:) Torsdagen tillbringade jag på Tidaholms BK tillsammans med Natahlie. Det var en toppen kväll med massor av tjöt och hundtränig. Jag tränade inte själv pga att jag inte har någon hund, men jag hjälpte till att kommentera och det var faktiskt även kul att titta för Natahlie är så jäkla duktig!! Så nu när vi så nära hoppas jag vi kommer få fler tillfällen att ses:) Nu är jag i Skåne tillsammans med laget och spelar U-SM steg 1. Vi har spelat en match idag och den vann vi med 23-15. Jag är jätte nöjd med min insatts, vågade gå på mål och sköt.  Att även lyckas göra 2 mål gör inte saken sämre:) Imorgon spelar vi mot Halmstad och Heid och jag vill vinna! Skulle vara så gött och gå direkt till steg 3:D 
 
Fina Qit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0