Bra jobbat

Igår gick jag en promenad på 10 km, och idag sprang jag en runda på 5-6km. Inte så illa! Dock måste jag ta tag i löpningen, hehe märks att jag tappat kondisen. Men nu när jag fått sådana grymma tränings grejer i julklapp så kan jag inte skylla på att jag har dåliga kläder m.m. Det som dock är jobbigast är att ta sig ut, har i stort sett aldrig någon lust att gå ut och springa, även fast jag tycker det är härligt när jag väl gör det, för det är det. Det är jätte skönt efteråt att få känna den där goa känslan av att nu har man gjort något bra, och det har jag fått fått känna på mycket idag, för jag har ju varit så duktig att jag sprungit en runda plus att jag även räknat matte, eller inte direkt räknat utan repeterar och skrivit ner olika genomgångar på de första två kaptilen. Kan lugnt säga att jag verkligen inte är pepp på matte prov som kommer vara på de ca 200 sidorna som vi räknat. Ska jag vara ärlig så fattar jag verkligen inte vad skolverket/lärarna eller vem det var som kom på det nya systemet tänker med. Det är helt galet att ha prov på så mycket, spciellt när tempot går i 200km/h och man ska lära sig nytt hela tiden, och när man knappt får någon repetion. Hur ska jag komma ihåg talbaser när man får jobba kanske 2 sidor med det och sen nästa lektion ska man lära sig något helt annat. Ska man ha ett så stort prov som vi ska ha nu tycker jag att man i alla fall innan kanske ska ha något mindre prov eller diagnos så man får repeterat det man gjort. Tur nog är det några dagar kvar som man kan plugga på, men det är måttligt kul att räkna matte på lovet. Enligt mig så ska man ha lov när det är lov, vilket innebär inget plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0