Happy New Year

 
Helt otroligt att det ännu gått ett helt år! Fort som tusan har det gått och jag känner att man verkligen börjar inse att man måste ta vara på varje dag som kommer. Vi firade nyår i Skepplanda som vi oftast brukar göra. Tyvärr var dagen för mig hemsk enda fram till 12 slaget. Jag har nu under 3 dagar mått illa till ifrån och igår slog det till som värst på eftermiddagen. Så jag satt uppe för mig själv och målade medans det andra åt. Jätte tråkigt att inte må bra på nyår, tur att det gick över strax innan 12 slaget. Så efter det fick jag i mig lite cider och två toffefii, härligt. Gick och la mig runt 1. Passade på när jag kände att jag mådde okej, pga att jag sovit så himla dåligt de andra nätterna. Sov som en stock och vakande vid 10 tiden, utvilad och utan konstig mage. Klädde på mig och gick ner till de andra som också hade vaknat. Hade bestämt med Lotta att jag skulle få låna hennes ena underbara unghund vid namn Ellen under dagen, så tog på mig utekläderna och gick och hämta henne. När jag hämtade henne var hon lite ängslig, vilket hon även var den första stunden i Ove och Annas hus, dock var det inte så kosntigt då det var kanske andra gången som hon var någon annan stans själv och utan matte. Jag grejade lite med henne, och det visade sig att hon hade ett stort intresse för mat, så när klockan slog 11 hade hon redan lärt sig snurra åt båda hållen och stå lite grann på två ben.  Hon hade även blivit mer säker i huset och gick nu nyfiket runt och kollade och hälsade på de andra hundarna. Vid 11.30 gick vi alla till ner till Ann och Micke för brunch. Jätte mysigt var det bjöds på pankakor, bacon, scones, marmelader, tee och sådan där stekt äggröra eller vad det heter. Super gott var det, och jag var glad över att äntligen kunna äta mat. Det var min första riktiga måltid sedan igår eftermiddag. Efter brunchen tog jag med mig Ellen och gick med mamma och Anna på en lång promenad. Härligt var det med frisk luft och att gå på torra grusvägar utan kladd. Ellen skötte sig fint och under promenaden jobbade jag med att få henne att komma när jag sa Ellen och att hon skulle sätta sig framför mig. Hon fattade detta snabbt och det märktes att hon tyckte det var roligt att få lära sig nya grejer. Kan verkligen säga att jag gillar denna lilla svartvita hund, och jag skulle gärna själv vilja äga henne. Hon har många egenskaper som jag gillar. Hon är social, snäll, arbetsvillig, gillar godis och hon verkar även riktigt stabil. Det smälldes några smällare under promenaden, några hördes mer än andra men hon brydde sig inte alls. Hon blev rädd en gång för typ en gammal fläckt som satt på en lada, men hon släppte det snabbt och gick tillsammans med mig fram och kollade vad det var. Jag tror hon skulle bli en väldigt bra brukshund, och även en bra agility hund då hon är liten och nätt. Nästa gång jag får låna henne ska jag nog lägga några godis spår. Nu sitter jag och kollar på lite Victoria Secrets, mina planer för i morgon är matte plugg och sen får jag se vad vi kan hitta på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0