dagarna som varit

Jag och Ellen Fotograf är Emelie
 
Dagarna som än så länge har varit på påsklovet har varit underbara.Helgen spenderades på kennel Lantstället tillsammans med min vän Emelie. Vi passade 15 valpar och fåren på gården. Riktigt kul var det och det blev mycket fotografering från bådas sida. Emelie fixade även ihop en super mysig film. Micke var var hemma och det var nog tur det för sjäkva hade vi nog inte klarat allt, jobbigt men kul var det. Emelie åkte hem under söndagen. Undetr söndagen lånade jag även hem Ellen och det var kul att hålla på med henne. Hon är underbar och jag gillar henne jätte mycket. Blir så varm i hjärtat när jag kommer upp till Lotta och Fredrik och Ellen lämnar de andra hundarna för att i full fart komma till mig. Hon är bäst. Vi fick tränat både klicker träning och spår, sen var hon även med i fårhuset under dagen, kul! Emelie åkte sedan på söndag eftermiddag så på måndag vart jag helt själv pga att Micke  skulle jobba. Det var tufft att vara ensam med 15 valpar, och det blir inte lättare heller när man kommer upp i fårhuset och ser att ett av lammen är typ död. Försökte rädda den men tyvärr någon timme senare somnade han in, tråkigt men tyvärr hör det till att lamm dör inom fårskötsel. Hade hoppats kunna låna Ellen under dagen igen, men när lammungen vart så dålig hann jag inte med det, väldigt tråkigt eftersom jag vill hålla på med henne så mycket det går när jag är där. På kvällen åkte jag hem till Hemsjö och firade pappa då han fyllde 46. Gav han blommor och vi åt sedan gott på kvällen. Under Tisdagen gjorde jag inget speciellt. Gick en lång promenad med hundarna, vädret var toppen vilket det varit hela veckan. Ida fick även lydnads träning och hon gick som klocka. På kvällen åkte jag och pappa till gymmet, där blev det för 10 min powerwalk på bandet innan jag drog upp tempot för att göra ett cooper test på 3km. Tog 13min att springa 3km, så känner mig nöjd. Sedan blev det vanlig styrketräning. Det är väldigt kul att gymma med pappa för han ger mig tips på hur jag ska göra och är med och kollar så att jag har rätt teknik. Efter gymmet åkte vi hem och och lagade tacos, och kvällen avslutades med att kolla på första avsnittet av Mot Alla Odds, grymt bra kväll! Under onsdagen gick jag en lång promenad med hundarna, Ida fick ett spår som fixade bra då hon fick in alla 5 pinnar. Satt även och redigerade massa valpbilder under morgonen. Senare på eftermiddagen åkte jag in till Alingsås för att träffa en gammal klasskamrat vid namn Amanda. Det var så kul att träffa henne och prata om vad som hänt i Alingsås och hur jag har det i Skövde. Tack för en bra dag Amanda, alltid kul att prata med dig. Nu idag Torsdag har jag gjort i stort sett samma sak som de andra dagarna, gått långt med hundarna och Ida ska även snart få komma ut och träna lydnad. Imorgon ska jag till Tidaholm och fira min vän Nathalie som fyller 25 år. Ska bli väldigt kul att träffa henne och även min vän Amanda som kommer ner från Forshaga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0